Na kaj morate biti pozorni pri "deljenju delovnega mesta"?

KATEGORIJE

Post category

Danes smo navajeni deliti svoje avtomobile (car sharing) in svoja stanovanja (npr. Airbnb). Ekonomija delitve ni več ločena niša, ampak je že zdavnaj prišla v mainstream in s tem v svet dela – s pojavom delitve delovnega mesta, bolj znane kot “desk sharing”.

Ne brišejo se samo meje med delom od doma in v pisarni. Spreminja se tudi sam koncept delovnega okolja. Zaposleni si prizadevajo imeti nadzor, ne le nad delovnim časom, ampak tudi nad tem, kje bodo delali.

V sodelovanju s partnerjem Sedus, proizvajalcem ergonomskega pisarniškega pohištva, vam prinašamo koristne nasvete, kako oblikovati pisarniško okolje, v katerem se izvaja politika delitve delovnega mesta. Sedus je izvedel številne študije o tem, kaj ljudi motivira za delo v pisarnah in kaj za delo od doma. Svojim anketirancem so zastavili vprašanje “Iti v pisarno ali ne?” Zakaj delate v pisarnah ali na drugih lokacijah? Eden od odgovorov je še posebej izstopal v smislu, zakaj ljudje radi delajo v pisarniškem okolju, in sicer: “Pravo delovno mesto: pisarne ponujajo ergonomsko oblikovane delovne postaje, ki so optimizirane za koncentrirano delo in daljši delovni čas.”

Ergonomija na delovnem mestu

Ergonomija na delovnem mestu je ključni vidik, ki pomembno vpliva ne le na produktivnost, temveč tudi na dobro počutje zaposlenih. Predvsem pri podjetjih, ki so uvedla pravilo “deljenja delovnega mesta”, kjer zaposleni potrebujejo mize in pisarniške stole, ki jih je mogoče preprosto prilagoditi osebnim in fizičnim potrebam vsakega posamezika. Vendar pa ergonomija ne vključuje le najboljšega položaja hrbtenice, temveč tudi osvetlitev in akustiko v prostoru.

V pogovoru s strokovnjakom za ergonomijo Michaelom Kläsenerjem nam Sedus prinaša uporabne nasvete, ki vam bodo pomagali ustvariti delovno mesto, kjer se bodo vsi zaposleni počutili bolje.

1. Prilagodljive delovne postaje

Poskrbite, da bo delovne postaje mogoče prilagoditi različnim potrebam zaposlenih. V podjetjih, ki spodbujajo politiko delitve delovnega mesta, so nastavljive mize in ergonomski pisarniški stoli nujni za ergonomsko pravilen položaj sedenja. Za vse zaposlene.

Za takšne pisarne priporočamo uporabo pisarniškega stola black:dot, ki predstavlja vzdržljivost, prefinjen dizajn in številne možnosti prilagajanja. Dolgotrajno sedenje je velika obremenitev za telo. Zaradi tega trpi tudi produktivnost. Pisarniški stol Black:dot zagotavlja prilagodljivost in ohranja ljudi v ravnovesju. Sprošča medvretenčne ploščice ter mišice vratu in hrbta.

2. Spodbujajte gibanje v prostoru

“Kar nas pravzaprav dela bolne, je to, da se navadimo na statično držo,” pravi Michael Kläsener, strokovnjak za ergonomijo pri Sedus. Zato je priporočljivo v pisarne vključiti cone namenjene kratkim odmorom in neformalnim srečanjem. Spodbujajte svoje zaposlene, da redno menjajo položaje in se premikajo po pisarni.

Ergonomski stol se:motion je idealen za to. Pridi, sedi in delaj. Pisarniški stol se:motion ne zahteva dolgotrajnega prilagajanja, preprosto se prilagodi vsakemu uporabniku. Lahek prenosni stolček se:fit omogoča dinamično sedenje in stanje ter tako spodbuja gibanje na delovnem mestu.

3. Optimizirajte osvetlitev

“Ko je delovna postaja blizu okna, imamo čudovito naravno svetlobo. Sicer pa je seveda treba poskrbeti tudi za osvetlitev. Še vedno velja, da je priporočljivo, kar je navedeno v smernicah DGUV, razlikovati med osvetlitvijo prehodov in osvetlitvijo delovnega mesta. Osvetlitev prehodov je lahko neposredna ali posredna, ni pomembno. Osvetlitev delovnega mesta, kjer ljudje sedijo in delajo, pa zahteva pozornost na zmanjšanje bleščanja in odseva,” pojasnjuje Michael Kläsener.

Poskrbite za dovolj naravne svetlobe in jo dopolnite z umetno, ki jo je mogoče prilagoditi. Izogibajte se bleščanju in odsevom na zaslonih, da zaščitite oči zaposlenih.

4. Izboljšajte akustiko

Dober zvok ni pomemben le v medsebojni komunikaciji, ampak tudi za ušesa. Zvok igra pomembno vlogo na delovnem mestu. To je enostavno videti v pisarnah odprtega tipa. Če imate v pisarni veliko gladkih površin, kot so zaprte police, vrata, okna ali visoki stropi, bo prostor močno odmeval. To povzroča hrup v ozadju ušesa. Vsak zvok odmeva in se odbija od gladkih površin.

Raven hrupa na delovnem mestu mora biti čim manjša, da se zaposleni lahko osredotočijo. Zvok lahko dušite tako s preprogo kot tudi z akustičnimi pregradami, ki prav tako pomagajo zmanjšati odmev in ustvariti prijetno delovno vzdušje.

5. Ustvarite območja umika

Zagotovite možnost umika v pisarni in mirna območja, ki spodbujajo dobro počutje zaposlenih. Ta mesta zaposlenim omogočajo sprostitev in osredotočeno delo. Poskrbite za udobno pohištvo in prefinjene akustične kabine.

Naše rešitve ponujajo pohištvo za trenutke sprostitve, zaprte prostore za osredotočeno delo in diskretnost za zaupne pogovore. Izdelki združujejo privlačen dizajn s funkcionalnostjo in ergonomskim udobjem za povečanje produktivnosti.

6. Spodbujajte usposabljanje in ozaveščanje

Zaposlene redno izobražujte o ergonomskem načinu dela in pravilni uporabi pisarniškega pohištva. S tem bomo povečali zavedanje o pomenu ergonomije na delovnem mestu.

Ergonomske delovne postaje so ključ do zdravega in produktivnega delovnega okolja. S pravim pohištvom in rešitvami je mogoče vsako delovno mesto oblikovati tako, da ustreza individualnim potrebam zaposlenih. V sodelovanju s podjetjem Sedus vam ponujamo široko paleto ergonomskih izdelkov, posebej zasnovanih za spodbujanje udobja in zdravja na delovnem mestu. Uporabite naše nasvete in rešitve, da optimizirate zasnovo svoje pisarne in spodbudite dobro počutje svojih zaposlenih.

Drugi sadržaj

Prihodnost pisarne – fizična povezanost
Hibridni model dela je prisoten že nekaj let, tako v svetu kot v naši regiji....
Talne obloge EcoFlex™ Echo
Pri oblikovanju harmoničnega in funkcionalnega prostora je ključno upoštevati različne elemente. Ne glede na to,...
Kaj je aktivno sedenje in kako ga dos...
Vsi se zavedamo, da ima dolgotrajno statično sedenje, tako v službi kot doma, škodljive posledice...