Detox Office – skrben ekosistem za delovno mesto

KATEGORIJE:

Post category

Hibridni delovni model je v zadnjih letih postal izjemno priljubljen zaradi prednosti, ki jih prinaša ljudem in organizacijam – na primer uživanje v prilagodljivosti dela od doma s strukturo in podporo pisarne. Še pred pandemijo je večina zaposlenih v Evropi z veseljem sprejela hibridno delo, ki jim je omogočilo, da so vsaj nekaj časa delali izven običajnih pisarn. To je bila odlična priložnost za boljše ravnotežje med delom in zasebnim življenjem. Toda čeprav so podjetja in posamezniki sposobni bolje upravljati različne vidike svojega dela in osebnega življenja, več dejavnikov še naprej ogroža spodbudno in zdravo delovno izkušnjo.

Zakaj pride do “digitalne utrujenosti”?
Prvi dejavnik je dejstvo, da se število digitalnih orodij, aplikacij in delovnih platform hitro povečuje. Študije kažejo, da imajo srednja in velika podjetja danes več kot 300 digitalnih aplikacij, medtem ko morajo posamezni zaposleni pridobiti nova znanja za delo na 9 do 12 aplikacijah in orodjih. Delo je na ta način preobremenjeno in doseženo je stanje, znano kot »opičji um« – koncept, ki izhaja iz budistične filozofije in definira stanje, v katerem zavestna pozornost ne more ostati.

Drug kritičen dejavnik je čas, ki ga preživimo pred ekranom. Na delovnem mestu se je v zadnjih dveh desetletjih povečala uporaba spletnih sestankov, virtualnih klepetov in drugih oblik digitalne komunikacije, kar je povečalo čas, preživet pred zaslonom, in povzročilo vrsto fizičnih, kognitivnih in vedenjskih posledic.

Delovno mesto postaja hiperpovezano, način komuniciranja pa vse bolj prodoren. Ob vseh prednostih, ki jih prinaša tehnologija, so stranski učinki in tveganja za zdravje in dobro počutje pri delu vse bolj očitni, saj se pojavlja “digitalna utrujenost”.

Kako prepoznati simptome “digitalne utrujenosti”?

Preobremenitev in izčrpanost se pojavita kot posledica prevelike digitalne stimulacije. Telesni znaki “digitalne utrujenosti” pogosto vključujejo glavobole, bolečine v vratu, obremenitev oči, suhe oči in nizko raven energije. Vedenjske težave so povezane s težavami pri vzpostavljanju odnosov z drugimi preko zaslonov.

Pri interakciji z drugimi ljudmi je človeški um programiran tako, da išče neverbalne znake, kot sta govorica telesa in obrazna mimika. Digitalne interakcije lahko zmanjšajo ali celo odpravijo takšne namige, zaradi česar je komunikacija bolj dolgočasna in manj učinkovita.

Včasih je pritisk pri “nastopanju” pred kamerami prevelik, ker nas skrbi, ali bomo sodelavcem videti spodobni ali ne. Hkrati lahko udeležba na preveč spletnih sestankih povzroči občutek izoliranosti in zmanjša priložnost za neformalne pogovore in odmore.

Kako zmanjšati pojav “digitalne utrujenosti” v delovnem okolju?

Preoblikovanje pisarne v digitalno delovno mesto zahteva več kot le upravljanje drage in nenehno razvijajoče se tehnologije. Rešitev ni prepoved ali omejitev uporabe tehnologije, ampak spodbujanje modrosti pri njeni uporabi. Ustvariti je treba novo kombinacijo fizičnih, kulturnih in digitalnih elementov, ki oblikujejo medsebojno interakcijo ljudi in tehnologije.

Sedus je prepoznal te izzive in kot rešitev za zmanjšanje “digitalne utrujenosti” razvil kolekcijo pisarniškega pohištva pod geslom “The Detox Office – skrben ekosistem za delovno mesto”. Cilj te kolekcije je ljudem omogočiti delo v okolju, ki je popolno nasprotje digitalnega dela, in najti spremembo perspektive. Namen je ustvariti okolje, ki spodbuja zdravje in dobro počutje zaposlenih.

Biofilno oblikovanje je ključni dejavnik v tem procesu, kar se odraža v pristopu kolekcije Detox Office, ki ne uporablja samo rastlin, ampak tudi pohištvo z naravnimi oblikami in zaključki v naravnih in spodbudnih barvah.

To omogoča zasnovo pisarne, ki ustvarja trenutke udobja, ki jih zaposleni lahko doživijo daleč od tehničnih orodij.

Poleg biofilne zasnove so dodaten dejavnik, ki prispeva k pisarniškemu razstrupljanju, prostori za druženje in spontana srečanja, kot so menze in lounge prostori. Številne študije so pokazale, da ljudje pri delu na daljavo trpijo zaradi pomanjkanja socialnih odnosov. To negativno vpliva na njihovo motivacijo, občutek pripadnosti in dobro počutje. Z ustvarjanjem con za spontana druženja se
ustvarjajo predpogoji za neformalno druženje in povezovanje med sodelavci, kar prispeva k občutku pripadnosti in povezanosti.

Ne smemo pa zanemariti gibanja in telesne dejavnosti, ki sta prva pogoja za dobro in zdravo počutje. Pisarniški prostor mora vključevati različne delovne postaje, ki spodbujajo zaposlene, da se odmaknejo od svojih miz in se odločijo za delo v drugih prostorih z drugačnimi nastavitvami in držami. Kombinacija visokih in nizkih mizic ter različnih sedežnih garnitur spodbuja ljudi h gibanju in spreminjanju drže in načina dela.

Drugi sadržaj

Prihodnost pisarne – fizična povezanost
Hibridni model dela je prisoten že nekaj let, tako v svetu kot v naši regiji....
Talne obloge EcoFlex™ Echo
Pri oblikovanju harmoničnega in funkcionalnega prostora je ključno upoštevati različne elemente. Ne glede na to,...
Na kaj morate biti pozorni pri "delje...
Danes smo navajeni deliti svoje avtomobile (car sharing) in svoja stanovanja (npr. Airbnb). Ekonomija delitve...