Kako izgledajo pisarne nove generacije?

Kategorije:

Post category

Da bi izpolnila nove zahteve, se mora koncept pisarne razvijati in zlivati z drugimi prostori, kot so domovi, hoteli, bari in javne površine. Pisarna nove generacije mora biti osredotočena na dobrobit ljudi.

Ena najpomembnejših in najtrajnejših zapuščin karantene je ustvarjanje prostorov, ki ljudem omogočajo delo kjerkoli. To ne pomeni samo izbire med domom in pisarno, ampak veliko več. Zaposleni niso več vezani na enake strukture, kraje in delovni čas, kot je prej. Zaposleni imajo zdaj nove potrebe in višja pričakovanja. Želijo imeti večji nadzor nad tem, kdaj in kje delajo. Želijo delati v okoljih, ki so prilagojena njihovim potrebam in željam, da bi bili bolj produktivni in angažirani.

Na nek način pisarna zdaj tekmuje z drugimi kraji, od koder lahko ljudje delajo. Zato se pisarna nove generacije razvija tako, da daje prednost dobremu počutju in spodbuja boljše ravnovesje med osebnim življenjem in delom. Da bi k temu pristopili učinkovito, moramo črpati navdih iz različnih vrst prostorov, zlasti tistih, ki tekmujejo za pozornost ljudi. S prevzemom nekaterih značilnosti kavarn, hotelov in drugih oblik skupnega in javnega prostora se lahko sodobna pisarna potrdi kot novo mesto v življenju ljudi.

Pisarna = prostor za delo in druženje

Pisarna se spreminja v prostor, ki ni več namenjen le delu, temveč prostor, kjer se ljudje srečujejo, zabavajo, jedo in skupaj ustvarjajo. Postane spodbuden in prijeten prostor, kjer ljudje uživajo v preživljanju časa, možnosti izbire prostora in okolja, ki najbolj ustreza njihovim dnevnim potrebam.

Tukaj je nekaj nasvetov za ustvarjanje pisarne naslednje generacije, ki se osredotoča na dobro počutje ljudi:

  • Prostori za učenje in koncentracijo
  • Področja za posameznike in njihovo zasebno življenje
  • Območja skupnosti podjetja
  • Storitve in območja za prevoz na delo

Prostori za učenje in koncentracijo

V zadnjih letih so ljudje lahko eksperimentirali z različnimi lokacijami in ugotovili, kako in kje najbolje delujejo. To je privedlo do razvoja novih navad in vedenja, ki jih ljudje želijo ohraniti tudi v hibridnem načinu. Ob teh novih pričakovanjih in potrebah mora pisarna zagotoviti ustrezno okolje in delovni prostor za individualno delo.

Ti prostori se zgledujejo po mestih, ki niso tradicionalne pisarne, kot so domovi, knjižnice in kavarne, kjer so ljudje že navajeni delati. Možno je ustvariti majhne sobe, ki združujejo učinkovitost pisarne z udobjem in neformalnostjo doma ali hotelske sobe. Poleg tega je mogoče zagotoviti določena »tiha območja« v pisarni, opremljena in oblikovana po navdihu knjižnic, ki omogočajo zgoščeno delo z minimalnimi viri motenj.

Področja za posameznike in zasebno življenje

Hibridni delovni model temelji na prilagodljivosti in priložnosti, ki jo ponuja ljudem, da brez napora prehajajo med delovno usmerjenimi dejavnostmi ter osebnimi potrebami in življenjem. Zato morajo biti pisarne zasnovane tako, da niso osredotočene le na delo, ampak tudi na vključevanje in olajšanje drugih vidikov življenja zaposlenih. To je mogoče storiti tako, da črpamo navdih iz novih delovnih prostorov, ki so se pojavili v mestih, domovih, hotelih itd., in ki so prvotno nepovezani z delom, še posebej primerni za te potrebe.

Na primer sobe, zasnovane in navdihnjene z domačimi dnevnimi sobami, kjer imajo ljudje lahko zasebna srečanja s prijatelji ali se začasno sprostijo in odklopijo od dela. Poleg tega, če obstajajo skupine s posebnimi zasebnimi potrebami, je priporočljivo zagotoviti prostore, ki ustrezajo njihovim zahtevam.

Območja skupnosti

V hibridnem delovnem modelu je ena glavnih funkcij pisarne olajšanje socialnih interakcij med sodelavci in spodbujanje občutka skupnosti v podjetju. Srečanje in interakcija s sodelavci je eden glavnih razlogov, zakaj ljudje pridejo v pisarno. Za učinkovito izpolnjevanje te funkcije bi morali družabni prostori v pisarni črpati navdih iz zunanjih prostorov, kot so bari in hoteli.

Zlasti restavracije in menze morajo zagotavljati gostoljubno, neformalno in prijetno okolje, ki spodbuja socializacijo. Pri oblikovanju teh prostorov je potrebno upoštevati nova delovna vedenja, ki so se pojavila. Ljudje se pogosto odločijo za delo za skupnimi mizami v barih ali restavracijah zunaj pisarne, saj cenijo svojo svobodo in neformalnost ponudbe. Isti organizacijski pristop je mogoče ponoviti v pisarni z ustvarjanjem menze z različnimi mizami in odprtimi prostori za sedenje kjer posamezniki lahko delajo.

Storitve in območja za prevoz na delo

Raziskave kažejo, da je vprašanje mobilnosti, predvsem pa, kako in koliko časa ljudje potujejo vsak dan, eden najpomembnejših dejavnikov za zaposlene pri izbiri delovnega mesta. Zato morajo organizacije dobro premisliti, kaj lahko storijo, da bi ljudem olajšale vsakodnevne vožnje. Prostore in storitve je treba oceniti za vsak primer posebej, saj se lahko potrebe razlikujejo glede na kontekst in lokacijo pisarne.

Vendar pa je eden od dejavnikov, ki velja v mnogih primerih, potreba po pisarniških omaricah za shranjevanje osebnih stvari. Fleksibilnost hibridnega načina delovanja in izkoriščanje velikega števila nedeljenih prostorov v objektu povzroča potrebo po opremi pisarn z dodeljenimi ali skupnimi omaricami za shranjevanje osebnih stvari.

Več o tej temi na Sedus INSIGHTS: Workplace blend

Drugi sadržaj

Prihodnost pisarne – fizična povezanost
Hibridni model dela je prisoten že nekaj let, tako v svetu kot v naši regiji....
Talne obloge EcoFlex™ Echo
Pri oblikovanju harmoničnega in funkcionalnega prostora je ključno upoštevati različne elemente. Ne glede na to,...
Na kaj morate biti pozorni pri "delje...
Danes smo navajeni deliti svoje avtomobile (car sharing) in svoja stanovanja (npr. Airbnb). Ekonomija delitve...