Kaj je strateško načrtovanje delovnega okolja?

KATEGORIJE:

Post category

Preprosto povedano, strateško načrtovanje in oblikovanje delovnega okolja (bolj poznano kot Workplace Strategy) je neposredno povezano s produktivnostjo zaposlenih in uspešnim poslovanjem podjetja. Gre za proces, s katerim uskladimo oblikovanje delovnega okolja z načinom delovanja podjetja z namenom optimizacije produktivnosti, učinkovitosti in zadovoljstva zaposlenih.

Razlog, zakaj priporočamo strateško načrtovanje in oblikovanje delovnega okolja, je v tem, da na koncu poveča zavzetost in dobro počutje zaposlenih ter zmanjša odsotnost z dela. Zaradi tega podjetja skoraj vedno opazijo povečanje skupnih rezultatov in poslovne uspešnosti. Poleg tega lahko pomaga pri procesu privabljanja vrhunskih talentov in obdržanju obstoječih talentov za daljše časovno obdobje.

Na kakšne načine delamo danes?

V vsakdanjem delu različne naloge zahtevajo različne delovne pogoje – nekatera dela zahtevajo koncentracijo in osredotočenost, druga pa sodelovanje in tesno interakcijo s sodelavci.

Ključno je razumeti, da zaposleni v delovnih okoljih, kjer lahko uravnotežijo prostor za osredotočenost in sodelovanje, dosežejo večjo angažiranost in produktivnost.

Za stimulativno delovno okolje je zaželeno oblikovati poslovni interier tako, da so zadoščeni 4 načini delovanja, in sicer:

  1. koncentracija in osredotočeno delo – zaprte pisarne, odprte pisarniške delovne postaje, akustične kabine, kot so telefonske govorilnice
  2. komunikacija – sejne sobe, učilnice, predstavitveni prostori
  3. sodelovanje – prostor za brainstorming, timsko delo in neformalna srečanja, restavracije in menze
  4. sprostitev – lounge prostori, ter sedežne garniture in pisarniški fotelji za sprostitev

Prvi korak pri načrtovanju delovnega okolja

Prvi korak pri strateškem načrtovanju delovnega okolja je razumevanje delovnih procesov podjetja skozi prizmo 4 zgoraj navedenih načinov delovanja, nato pa razumevanje poslovanja v trenutnem stanju. V tej fazi načrtovanja so pomembne želje in potrebe naročnika. Pri oblikovanju poslovnega interierja nas naročnik seznani s kulturo podjetja, ki jo je potrebno integrirati v pisarniški prostor.
Da bi znali oblikovati in zasnovati način uporabe posameznih delovnih prostorov, morate odgovoriti na naslednja vprašanja:

1. Kakšno delo opravlja naročnik?
Tako prepoznavamo potrebo po zaprtih pisarnah ali odprtem prostoru ter prostorih za timsko delo in potrebo po velikih ali majhnih konferenčnih sobah. Vse to bo določalo število in velikost sob.

2. Kakšno je ugotovljeno število potrebnih delovnih mest
Zanima nas, kako pogosto zaposleni delajo od doma in koliko zaposlenih uporablja eno delovno mesto. To je kasneje pomembno tudi pri izbiri pisarniškega pohištva, npr. če eno delovno mesto uporablja več zaposlenih, naj bosta miza in pisarniški stol prilagojena različnim uporabnikom.

3. Kako uvesti blagovno znamko podjetja skozi notranjo opremo
Da bi znali prenesti vizijo in kulturo podjetja v notranjo opremo, nas mora naročnik najprej seznaniti z osnovnimi informacijami o podjetju. Logo podjetja, blagovna znamka, komunikacijske metode – vse to so potrebne informacije za kreativen prenos kulture podjetja v notranjo opremo.

Tako se dobi odgovor, katere materiale uporabiti, barvne palete in na kateri stil notranje opreme naj se osredotoči.

Kaj je pomembno pri načrtovanju delovnega okolja?

Zlato pravilo notranje opreme je dobra notranja osvetlitev in prodor naravne svetlobe, saj to daje občutek svežine in udobja. Hodniki naj bodo tekoči in prostorni, s čim boljšo osvetlitvijo. Enostavnost doseganja tega učinka je odvisna od prostora do prostora, a sodobna razsvetljava in steklene stene so zagotovo del rešitve.

V odprtih prostorih lahko konferenčne dvorane in sejne sobe oblikujemo s steklenimi stenami. Steklene stene Hoyez poleg funkcije zapiranja prostora zagotavljajo tudi dobro zvočno izolacijo in v prostor vnašajo moderen in čist videz.

Zaposleni večino časa preživijo na svojem delovnem mestu, zato jim posvečamo posebno pozornost. Delovno mesto naj bo ustrezno osvetljeno z naravno svetlobo. Zaželeno je, da ga ločimo od hrupnih prostorov, zaščitimo pred stalnimi pogledi in pravilno obrnemo v prostor.

Da bi zaposlenim zagotovili sproščujoče vzdušje in spremembo okolja za spodbujanje pretoka misli, jim je treba zagotoviti tudi prostor v pisarni, kjer bodo to dosegli. Poudarek na bivalnih prostorih in prostorih za sprostitev se povečuje, saj zaposleni zahtevajo vse več in prispevajo k vrednosti podjetja.

So tudi odlična priložnost za sestavljanje kulture podjetja skozi notranjo opremo. K doseganju tega cilja gotovo prispeva dizajnersko in ergonomsko oblikovano bivalno pohištvo, zasnovano izključno za bivalne prostore.

Kakšna je vloga pisarniškega pohištva pri oblikovanju?

Tudi pisarniško pohištvo je del notranje opreme, vendar dizajn in estetika ne smeta biti sama sebi namen. Notranja oprema naj se ne osredotoča na vsak posamezen segment prostora ali stene, temveč mora tlorisno prikazati celoten prostor, zaznati kvalitete in pomanjkljivosti prostora ter določiti slog notranje opreme z izbiro prevladujočega materiala, barv in vzorec.

Ta korak vzorčnega ujemanja olajša nadaljnji razvoj dizajna, saj preprečuje prenasičenost različnih komponent, ki bi povzročile preveč nepotrebnih dražljajev, lahko pa služi tudi kot začetna skica, ki jo predstavi naročniku, da se na začetku premakne v želeno smer.

Med strateškim načrtovanjem in skozi notranjo opremo lahko:

  • odpraviti pomanjkljivosti ali težave (npr. namesto s slikami “okrasiti” stene z akustičnimi ploščami, če je akustika prostora slaba)
  • poudarite lastnosti (npr. uporabite drugačno osvetlitev za osvetlitev želenega dela)
  • definirati in razmejiti prostore ter ustvariti smeri gibanja in bivanja (npr. neposredno gibanje z oblikovanjem preprog, ločena območja za delo in počitek itd.)

vse skozi predhodno definirano barvno paleto ali kak dominanten oblikovni element.

Če so navedeni pogoji izpolnjeni, je rezultat skladna zasnova celotne pisarne, ne glede na to, kako velika je, in prijeten prostor za bivanje.

Drugi sadržaj

Prihodnost pisarne – fizična povezanost
Hibridni model dela je prisoten že nekaj let, tako v svetu kot v naši regiji....
Talne obloge EcoFlex™ Echo
Pri oblikovanju harmoničnega in funkcionalnega prostora je ključno upoštevati različne elemente. Ne glede na to,...
Na kaj morate biti pozorni pri "delje...
Danes smo navajeni deliti svoje avtomobile (car sharing) in svoja stanovanja (npr. Airbnb). Ekonomija delitve...